Stichting De Sleutel en het Hart van Austerlitz

Stichting De Sleutel geeft nét dat laatste financiële duwtje om projecten mogelijk te maken die het welzijn en de sociale samenhang van de inwoners van Austerlitz vergroten. Door bijvoorbeeld een deel van de financiering van zorgwoningen op zich te nemen of door giften en donaties voor kleinere projecten.

Stichting De Sleutel concentreert zich op de projecten in het ‘Hart van Austerlitz’, een uniek nieuwbouw- en renovatieproject midden in het dorp Austerlitz. Wonen, zorg, onderwijs, cultuur en ontmoeting van verschillende generaties staan hierin centraal. Verschillende burgerinitiatieven uit het dorp komen hier voor bewoners tot leven.

Een modern, multifunctioneel gebouw biedt onderdak aan dorpshuis ’t Trefpunt, basisschool Pirapoleon  Wereldkidz en peuterspeelzaal de Piraatjes. Bovenop dit gebouw bouwt woningcorporatie Woongoed 17 zorgwoningen en 8 starterswoningen. Naast het gebouw worden op de begane grond nog 15 woningen gebouwd: 7 koopwoningen voor starters en 8 patio-zorgwoningen. De patio-zorgwoningen worden gekocht en beheerd door Woonstichting NuVoorStraks. De coöperatie Austerlitz Zorgt biedt de zorgarrangementen aan.

Niet gevonden wat u zocht?